Vid allvarlig situation som kräver blåljus - Ambulans, Brandkår eller Polis

Ring 112 

 

AKUT felanmälan

Med akut händelse avses vattenläckage och annat som behöver åtgärdas snarast.

Vardagar 7:00 - 21:00
SBC Kundtjänst 0771 - 722 722, 
www.sbc.se/felanmalan 

Mån-Fre 21:00 - 07:00 samt dygnet runt på helger och röda dagar
Jourtjänst Security Assistance 040 - 689 24 80

Observera att åtgärd för fel där du själv är betalningsansvarig kostar mer via felanmälan till SBC än att själv direkt anlita hantverkare.
Gör du en AKUT felanmälan direkt till SBC eller jourtjänst behöver du även informera styrelsen   

 

Övrig felanmälan

Med övrig felanmälan menas fel i fastighetens allmänna ytor som Föreningen skall stå för ex. lampa i trappen lyser ej.
Det omfattar INTE om det är något som är fel i din lägenhet, det står du själv för att åtgärda.

Felanmäl genom att skicka ett mail till styrelsen i vilket du anger felet, var i fastigheten, vilken adress osv.
   

 

Nycklar, Tagg:
Beställning av nycklar eller tagg måste godkännas av styrelsen. Vänligen skicka ett mail och informera vilken lägenhet det gäller. Styrelsen kommer sedan lägga en beställning och återkomma när de är klara för avhämtning. 

 

Kabel-TV & Internet

Om Du har fel på mottagningen kontrollera först om dina grannar också har problem innan du felanmäler. Det underlättar felsökningen. 

Comhem Tel. 90 222 
Mån-Fre 08.00-21.00
Lör-Sön 09.00-18.00
E-post: 

 


Insekter/skadedjur

Sanering är kostnadsfri och bekostas via föreningens försäkring.

Anticimex Tel. 0752-451000
Mån-Fre 07.00-18.00